tisdag, december 8

6-månaderskontroll

Idag var det dax för 6-månaderskontrollen. Nu vägde han 9190 och var 71 lång. Liam ligger precis ett snäpp över "normal" kurvan. Och huvudomfånget var precis på kurvan. Så allt såg bra ut =) De tyckte att han var duktig på att titta ner på golvet efter tappade leksaker. Men när de hörde att vi hade en hund så förstod de att han brukar fokusera på henne när han sitter i sin stol, så då var det inte så konstigt!

Idag när Janne klev upp umgicks han med Liam och jag passade då på att både laga mat och städa - oj vad sånt går fort när man får göra det i fred. Men tror ni inte att "ungen" säger papapapa då när Janne leker med honom. Både jag och janne tittade på varandra. Janne sken upp som en sol och jag skrumpnade ihop som ett åskmoln....det kan inte vara möjligt!! Det måste ha varit en tillfällighet. Vem är det som varit hemma med honom, lekt med honom...ja burit honom.....den förmånen ska väl ändå mamman ha att barnet ska säga mamma först eller vovve eller vad som helst ....men inte pappa!!!! DET ÄR EN TILLFÄLLIGHET TILLS MOTSATSEN BEVISAS!

Igår gav jag mig på ett försök att ta julbilder på lillplutten, som ska skickas som julkort, men han ville inte riktigt som jag. Se själva:

Den annars så glada kille vi har ville inte bjuda på ett leende idag. Vi gör ett nytt försök igen imorgon.

Jag har ju lovat en bild på "umesyndromet" =) En liten "Toker", men en mycket mycket söt Toker:

Min Toker. Jag älskar dig!

Igår kom Peter hit och åt med oss. Vi gjorde lövbiff med en kesella/soltorkade tomaterfyllning som var super god (enligt mig). Sen bakade jag och Peter limpa när Janne hade åkt till jobbet. Det blev riktigt gott.

Nu ikväll har Oskar varit nere på tio till tolv och köpt karra till mig. Jag har ju inte ätit godis på hela helgen så jag känner att det är dags.

Alldeles strax är det dags för: Desperata hemmafruar, en thékopp och mys i soffan. Sweet!


3 kommentarer:

  1. Jag tror inte han sa pappa, många läten är ju snarlikt pappa ;) Däremot det där med tungan kan jag tänka mig att Janne lärt han, alt Kira han måste ju ha lärt sig av ngn ;)
    Nu väntar sängen för mig
    kram

    SvaraRadera
  2. Lilltoker är ju för söt!!! Och speciellt med Umesyndromet =)Första kortet var han ju underbar på! Va söt han blev i de där kläderna, otroligt söt! Ett sånt julkort vill jag gärna ha ;)Nu vill jag hem och träffa er igen. Längtar!!! KRAM KRAM en stolt moster Sara

    SvaraRadera
  3. Linda: Jag hoppas att han inte sa pappa, men jag tror nästan att det var det...
    Han lärde sig det där med tungan i Umeå så det kanske var Sara ;). Kram

    Sara: Jag lovar att ett julkort är på G, dock inget av de som jag visade. Jag hoppas det blir bättre än så...hihih.
    Vi längtar efter dig också, Mycket! Kram på dig!

    SvaraRadera