fredag, mars 5

9-månader

Grattis lilla busfrö på 9-månadersdagen! Igår på 9-månaderskontrollen vägde han 10520 g och var 76 cm lång. Storkillen! De tyckte att han hade hittat sin kurva nu jätte fint! Vi tog även upp misstanken om öroninflammation, vi fick då träffa en läkare som tittade på Liam och konstaterade att han hade svullna trumhinnor med inte tillräckligt för att ge medicin. Men hon rådde oss att ge näsdroppar (som har en avsvällande effekt på trumhinnor) och fortsätta med alvedon. Och komma tillbaka om det inte går över på 3-4 dagar. Hon tyckte också att vi skulle höja upp huvudändan på ändan på spjälsängen. Liam har sovit betydligt bättre sedan vi började med detta.

Jag måste ju bara berätta att jag fick en stor bukett blommor igår av Janne för att han tycker jag är så duktig med Liam. Tack älskling! =) Den var väldigt uppskattad efter alla vaknätter med lilleman. Jag älskar mina grabbar (oftast) =)

I helgen kommer Peter och Fanny hem från Umeå. Det har blivit dags att ta ner alla möbler eftersom de fått tag på en större lägenhet. Ska bli kul sen att komma ner och hälsa på!. Förra helgen var de med Fannys familj i London, och tydligen hade Peter shoppat loss ordentligt!!! När hände det sist? Det kanske finns en slösa i oss alla ändå ;) Hoppas!


1 kommentar:

  1. Jaa tänk va tiden går, 9 mån!!! Lilla busfröet växer och växer och det verkar som att det händer saker hela tiden, nästan varje dag, lär sig spotta osv ;)Hihi...

    Jag hoppas verkligen att Liam blir helt frisk snart, både för hans och er skull.
    Hälsa gokillen från mig, Puss och Kram!!!

    SvaraRadera