onsdag, mars 31

Vitt Vitt Vitt

...allt som är vitt vitt tycker jag är vackert, för min vän är faktiskt målaren! Jo det är faktiskt sant =) Nä såhär är det att jag och janne har nu målat taket i huset och det blev sååååå fint. Jag är jätte nöjd. Vi var ju lite nervösa innan att det skulle bli för blankt, men det blev det inte (enligt oss), vi ville ju ha en äldre stil på färgen. Jag är super nöjd =) Vi målade hela nerdervåningen utom taket i vardagsrummet, eftersom vi satte in alla grejor där. Vi tar det när vi kan flytta om lite.

Vi har nu också fått offert från en firma som ska göra badrummet och tvättstugan. De ska nog förhoppningsvis börja med det efter påsk. Vi väntar nu också på det slutgiltiga priset på fönsterna vi ska beställa från Polen. Vi är lite spända på hur det verkligen kommer att gå med dessa eftersom vi bara mailat och pratat över telefon med vår kontakt om hur vi vill att de ska se ut. Men vi håller tummarna för att de blir som vi tänkt oss. Leveransen skulle bara ta ca 4 veckor, men det är osett ännu.....

Så ja jag känner mig lycklig nu, bygget går framåt, Liam är på strålande humör - fastän första tanden har börjat titta fram, ljusare börjar det bli fastän någon däruppe inte tycker att vi ska ha någon vår/sommar. Och det bästa av allt för vår del - Botniabanan är lagd på is, vi behöver för tillfället inte oroa oss över att behöva flytta om några år. Just nu, precis nu är jag glad!

Snart snart bor vi igen på Pitholm, och som jag längtar! Förhoppninsvis har våren då hunnit komma på riktigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar