måndag, mars 1

Måndag

Morgonen började inte riktigt som vi hade tänkt oss. Janne klev upp sju och gjorde välling, kommer tillbaka till sovrummet och ser lagomt glad ut och säger Kira har både skitit och spytt inne - ja då var det ju bara kliva upp och börja skura - sen var jag ju hur pigg som helst. Satte på lite kaffe, spolade upp ett bad till sonen, badade Liam. Det var min morgon. Nog vaknade jag till alltid.

Kring 8.30 kom min älskade mamma hit. Hon har skött lilleman idag så att jag och Janne har kunnat vara i huset och jobbat vidare.

Idag har vi hunnit riktigt mycket: Beställt 54m2 klinker (tack Ville för ett toppenpris), städat upp både i hus och garage så man komms fram, burit om en massa virke, kapat upp det som ska vara ved (kjelles löning =)) , skottat fram ett släp och fyllt det med skräp som ska till brevika. Jag har också beställt badrumsinredningen till badrummet nere. I hela 5 timmar höll vi på att städa bygget.

Gullpappa min, har även har varit där efter jobbet för att fortsätta med elen - denna gång i tvättstugan. Så nu kan Janne och Kjell fortsätta med taket där inne. Sen sitter allt tak på plats!

Janne jobbar natt, så ikväll är det jag och Liam som softar i soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar