fredag, mars 12

ikea

Idag har vi varit på en ikeatripp. Köksplanering delux stod på schemat. Janne har jobbat natten mot idag, därför åkte vi inte riktigt från morgonen, men vi kom nog iväg kring 12 ändå.

Vi började med en lunch när vi kom fram (ett smart drag av mig för att det inte skulle bli nå gnäll sen...). Janne var hungrig redan när vi tankade, han tänkte gå in på Big boy :P. Måste även tillägga att Liam var hos mamma denna dag, så att vi endast kunde fokusera på KÖKET! När vi åt lunch blev vi ca 70 kronor rikare!? Vi kollade på kvittot för jag tyckte det var extremt billig lunch, men jag hade visat mitt ikea family kort så jag tänkte inte på det när jag betalade. Men kvinnan i kassan hade visst glömt att slå in jannes lunch fastän vi stod där båda två med brickorna. Och NEJ vi gick inte tillbaka och sa det.....

När vi satt och åt såg vi förövrigt Verrans look-a-like. Det var så sjukt likt, och till råga på allt så var kvinnan som satt mittemot "Verran" väldigt lik Verrans mamma. Vi var tvugna att kolla både en och två gånger för att se om det verkligen var dem.

Efter lunchen ville J åka till outlet butiken, men såg på min min att det inte var ett alternativ - Hallå vi har ju hur mycket som helst att planera! Det blev ingen outlet butik denna gång kan jag meddela : S. Kanske nästa gång........

Vi planerade och planerade. Egentligen hade vi det mesta rätt så klart för oss redan när vi kom dit, men några idéer tog vi med oss hem ialla fall. Därmot höll vi på att slita oss gråhåriga över vilken lucka vi vill ha. Först hade vi tänkt oss "ädel vit", sen har vi varit inne på "lidingö" luckan, tillbaka till ödel och sedan lidingö igen. Jag kopplade lös provluckorna för att se om lidingö verkligen var gulare i färgen än ädel, sprang fram och tillbaka för att kolla mot kakel, väggar, tyger ....och nu
lutar det iallafall åt ädel. Konstigt det där med vitfärger, de har samma sockel till alla vita luckor trots de olika vitheterna.... Vi köpte 4 lampor och hade några beställningar hemifrån, sedan var vi klara. Men ändå var vi bland de sista ut från ikea.... Hemresan gick bra, vi åkte direkt ut till Hattudden för att hämta lilleman. Där väntade även en sen middag! Inte illa.

Måste slänga in en bild på världens goaste =)

Denna fina OS mössa har moster Monica virkat. Jätte fin! Tack så mycket.
Här har Liam på sig min mössa.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar