tisdag, mars 23

Degerberget!

Igår packade vi lite matsäck och begav oss mot våra hemtrakter - Pitholm och vidare mot Degerberget. Vi parkerade bilen nedanför, packade Liam i pulkan och började gå. Äntligen sol..... Jag är jätte fökyld men kunde inte hålla mig inne en dag som denna.


Liam ville inte åka pulka hela vägen, som tur var tog vi med oss bärstolen
Första gången Liam är uppe på degerberget måste dokumenteras! Janne sa också till Liam att: här någonstans har vi vårat skogsskifte, men jag vet inte åt vilket håll det ligger =)

Vi hittade en färdig "grotta" som någon skottat upp. Där satte vi oss för att äta våran matsäck som Janne hade packat.

Liam smakar apelsin

Janne hade då glömt att packa några kosor att dricka kaffe i, så det fick bli såhär:
Nöjd med trött kille efter dagen på berget. Han somnade på väg tillbaka till bilen.

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga familjebilder!!! =) Men vart var Kira? Liam är ju underbar, så söt när han åt apelsin!!! =) Måste hinna träffa er innan vi åker till Thai :) Nu ska jag sova, krya på dig vännen! Många kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Kira var på hattudden. Det kändes ganska så tomt att vara ute och inte ha med sig någon vovve....
    Ja, vi måste verkligen hinna träffa er innan ni åker.
    Idag försökte jag lära Liam att säga Sara =) Vi får se hur långt han kommit med det till ni kommer =)
    Sov gott. Kramar från oss

    SvaraRadera
  3. Hejhej, spännande med husrenovering. Villg ärna veta mer, hoppas du har tid att mejla mig?!
    birgi@telia.com

    SvaraRadera