tisdag, januari 12

Välkommen vardag!

Dop, julafton på två ställen, mellandagar, träffat vänner som kommit hem, nyår hos och med goda vänner och trettondagsafton. Ja vi har verkligen hunnit med en hel del under denna "ledighet". Vi beslutade även att inte jobba i huset någonting under dessa dagar utan istället umgås och vara en familj, vilket vi behövde. eftersom jag/vi har hunnit deppa ihop över projektet gång på gång....

Men nu är vardagen här igen och då står RENOVERING åter på schemat. Nya friska tag! År 2010 känns för vår del som renoveringens år men vi är förväntansfulla - nu händer det verkligen - Husprojektet går framåt! Äntligen är det huset vi hållet på med.
Janne och Kjell håller i nuläget på att sätta upp spirorör till den frihängande fläkten.
Pappa fortsätter dra el, vilket verkar vara ett evighetspojekt. Peter kom förbi och hjälpte pappa lite också
Mamma och jag har precis hunnit måla färdigt det andra varvet på allt innertak - så nu är det "bara" att sätta upp innan sista varvet ska målas på plats.
Gunilla har skött Liam

Vi är så tacksamma för all den hjälp vi får! Utan er hade det aldrig varit möjligt.

Under mellandagsrean passade vi på att köpa den kyl och frys vi tidigare tittat på. 2700 ;- billigare blev det än offertpriset! Inte fy skam!

Jag har även hunnit åka dit på en riktig förkylning. Feber, väldens huvudvärk, täpp i näsan och ont i halsen. Hoppas att Liam slipper detta - om än han redan nu har börjat snora.....

Ja mycket har vi då varit med om under julen 2009.

Välkommen vardag och välkommen 2010!


2 kommentarer:

  1. Ett mycket bra inlägg men måste tyvärr komma med några synpunkter. Du glömde det viktigaste: 1. Rapport om mitt gudomligt underbara gudbarn
    2. Kort på underverket =)
    Annars var det bra! Hihi.
    Hoppas ni kryar på er...jag längtar så mkt efter Liam...och även du kära systeryster, på ett litet hörn ;) Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. Sara Sara...ok jag tar till mig kritiken ;) och bättrar mig till nästa inlägg...vem vet, kanske blir bilder på Liam och hans gudmor =) Blir det bra så?
    Kram på dig!

    SvaraRadera