söndag, januari 24

Veckan som gått

Tisdag var vi på sångstund på familjens hus. Det var riktigt trevlig, kanske lite rörigare än vanligt, men det kan kanske bero på att det var fler yngre barn än då vi varit tidigare. Här är Liam, Elsa och Wilmer
Och här har vi LoJag var väldigt trött under hela tisdagen eftersom att Liam vägrade i sten att sova mellan 23.30 -05.00, sen när han väl somnade kl 5 då kom Janne hem från jobbet kl 6 och han hade glömt nyckeln så då var jag tvungen att låsa upp, sen ringde väckar´n kl 8. Då började våran morgon.

Onsdag kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde...Janne var ialla fall ledig så vi vart säkert i huset...

Torsdag började vi morgonen med en prommis på Pitholm. Det var dags att inviga bärstolen som vi köpt av mammas jobbarkompis. Vilken succé! Gladast var nog ändå Kira, som fick vara tillbaka på sina gamla stigar =) Efter det åkte vi till huset och jobbade vidare. Liam hade turen att få följa med mormor till hattis när hon slutade jobbet. Sen hade vi turen att få komma dit på middag efter vi hade jobbat färdigt.

Fredag fick vi fin främmande av Sofia och Alva som kom kring 9.30, och Verran och Lo som kom kring 12. Trevligt med lite lunchgäster. Sofia och Alva åkte med 14.15 bussen och Verran stannade till 16 ungefär. Senare på kvällen kom hela familjen Stenvall tillbaka =) Janne fick förmånen att följa med Anton och prova att köra drag med Hassel och Mumrik.
Mamma ooch pappa kom hit kring 16 och Liam fick lite ombyten som de hade varit och köpt. Mamma tyckte tydligen att han verkade ha dåligt om kläder. Men det tackar vi för =) De var riktigt fina!

Lördag åkte jag och Liam till min mormor för att hälsa på. Hon var lite yrsligare än vanligt men annars var hon samma gamla kruttant. Vi satt och såg på skidor på tv som sändes från Vallsberget. Janne slutade jobbet kl 18, då stod middagen på bordet eller rättare sagt i ugnen. Det blev köttfärspirog med sparrisstuvning. Och en stor sallad till. Mums va gott det var! Efter middagen åkte vi till Peter, Carro ooch Leo. Även Sara, Uffe, Anton, Verran och Lo var där. En mysig lördag. Vi åkte ganska tidigt eftersom att Janne skulle upp och jobba kl.6. Liam somnade direkt vi kom hem efter en flaska välling. Men jag kunde verkligen inte sova, det har levt om i trapphuset i natt, någon sparkade sönder en glasruta till lägenhetsdörren, så det var glassplitter överallt, det har bråkats i trapphuset och i någon lägenhet, någon verkar ha möblerat om mitt i natten....så Kira har ju varit på helspänn och morrat och skällt och tillråga på allt så har Janne snarkat!

Söndag: Därför tog vi sovmorgon i morse och klve inte upp förrän 9.30. Laim fick välling kring 8 och somnade sedan om direkt. Vilken tur man har ibland. Så nu sitter jag med en kopp kaffe och känner mig som människa igen! På eftermiddagen idag ska jag svänga förbi hos Linda och Casper i Jävre för en liten surrstund.

2 kommentarer:

  1. Oj vilka otroligt vackra bilder! Kortet på dig och Liam var ju superfint :) Och bärstolen verkar ju kanon...kommer säkert att användas flitigt! Ja tänk va en en vecka går fort, likaså helgen...nu har alla mina älsklingar åkt. Mamma och pappa åkte kring 15-tiden och Fredrik lämnade jag av på busstationen kl 16-tiden. Det kändes inge kul, jag kanske ringer lite senare och pratar av mig min sällskapssjuka! Puss och Kram //Sara

    SvaraRadera
  2. Tack för idag vännen, alltid lika roligt att träffas/kram

    SvaraRadera