onsdag, november 4

5-månaders kontroll

Idag har jag varit med Liam på bvc - det var dags för 5 månaderskontrollen (alla som har barn vet att det är då det är dags för sprutomgång nr 2). Jag gruvade lite smått eftersom att förra gången fick han ganska mycket feber.

Som vanligt började vi med vägningen och mätningen
Vikt: 8700
Längd: 70
Med andra ord en stadig bit =)
När han föddes vägde han 3700 g och var 50 cm lång - han har alltså gått upp 5 kilo!! 1 kilo i månaden - riktigt rund och go!
Sen var det dags för sprutorna - en i varje ben, men det gick betydligt bättre än förra gången!
Bvc sköterskan sa: att med de låren ;) känner han inte lika mycket som de med spagettiben =) Och det borde nog stämma. Det har inte märkts nästan någonting på honom att han har fått sprutorna idag - samma glada kille som alltid =)

Efter bvc-kontrollen åkte jag förbi huset där Janne och Kjell höll på att jobba. När jag kom dit såg jag att pappa också var där på sin lunch och planerade inför helgens eldragning.

Idag var mamma ledig så hon kom in till stan för att umgås med mig och Liam. Precis när vi skulle dricka kaffe ringde min favorit moster så även hon kom förbi på lite fika. Sen åkte jag och mamma iväg för att kolla på lite kakel, och då var Monica så snäll att hon stannade med Liam som just hade somnat.
Tack favorit moster!

Janne kom hem kring 16, vi åt och sedan åkte han till jobbet för att jobba natt. Min kväll har tillbringats framför datorn, och det kan ha lönat sig...ett klinker jag sett här i stan som jag var sugen på kostar där 504 kr/m2 men på en butik i luleå kostar det 250 kr/m2!!! Ska ringa dit imorgon och höra mig för lite - jag håller tummarna att priset stämmer!


Nu ska jag dricka lite thé innnan det är dags att krypa till kojs.

3 kommentarer:

  1. Hej Anna! Jag visste inte att du hade en blogg, vad roligt!! Räkna med mig som läsare framöver hihi ;)
    Hoppas allt är bra med er, VILKEN fin pöjk ni fått!

    kramar från Jenny Lidman!

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Gud så roligt att höra ifrån dig =) Det var verkligen inte igår.....
    Jag är väldigt ny på det här med blogg..så vi får se hur det går med skrivandet, men jag ger det ett försök.

    Men du verkar vara flitig på att skriva, kikade in en snabbis på din blogg nu. Kul! Nu när jag har adressen kikar jag in oftare =)

    Ja visst är Liam en go´bit ;)
    Hoppas du har det bra.
    Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Har haft fullt upp hela em. och kvällen men jag ringer imorgon och man kan lungt säga att han alltid är lika go och glad puss på er / Linda

    SvaraRadera