fredag, november 6

Vi ser det snöar, vi ser det snöar...

...det var väl roligt hurra!! Jag älskar verkligen vintern - när det knarrar sådär mysigt under skorna och när stora snöflingor dalar ner från himlen och för att inte tala om JULEN!! Och det bästa av allt GLÖGGEN, och julmaten och knäcken...ja listan kan göras lång. Nu är det såhär att förra julen var jag gravid och mådde pyton (illamående och sp..a från dag 1 och 40 veckor framåt) så denna jul ska jag ta igen detta på något sätt. Jag var inte alls sugen på julmat förra året - det var sådan besvikelse, men i år ÅÅÅÅ vad jag ska äta ;) Nä nog surrat om julen och vintern det är länge kvar .....
Iallafall så var jag tvungen att skrapa rutorna på bilen idag och det är ju mindre kul.....

Nu har jag fått det bekräftat från butiken i Luleå att de har ett kampanjpris på klinkret jag sett - så det stämmer att det är halva priset jämfört med Beijer. Vi har ännu inte bestämt oss om vi ska ta det. Janne tycker att den går för mycket mot brunt istället för grått som vi tidigare varit inne på, men vi får se. Vi har lånat hem två andra varianter från en annan butik här i stan.

Janne jobbar natt även denna natt.
Ibland är det verkligen tråkigt att vara själv, speciellt när vi bara har en bil och man inte tar sig någonstans. Därför passade jag på att åka med pappa u
t till hattudden när han var förbi här. Även Kjell dök upp som gubben i lådan, en glad överraskning!

Jag har även hunnit surra med Sara ett antal gånger ikväll. Vi kom på olika saker vi glömt berätta =) Nu är det bestämt - jag och Liam åker mot Umeå och stannar 4 nätter i slutet av månaden - JIPPI!! Åh vad vi längtar efter våran "moster" Sara.

"Nya vänner är som nya skor, man går bäst med de gamla"

2 kommentarer:

  1. så de är här man ska kika om man vill få en glimt av lillsnyggingen ;-)
    kram emma

    SvaraRadera
  2. Men hej! Vad kul att du kommit igång med bloggen =) Nu är vi tillbaka från London och även hunnit med en matförgiftning för Elsa. Bestämde ni något för mammaträffen nu i veckan? annars så är det ju nå typ baby care träff kl 13 på tisdag på familjens hus man kunde gå på.

    SvaraRadera