onsdag, november 18

Från rygg till mage!

Idag promenerade jag till Pitholm för att hälsa på Frida. Vi surrade, fikade och kikade i album från när vi var små. Tänk att vi känt varandra i 28 år och nu bor vi nästan grannar - eller vi ska göra det så småningom när vi flyttar tillbaka från stan. Kul! Efter jag varit hos Frida gick jag vidare till Uffe och Sara för att lämna lite saker som var kvar här från helgen. Sen på väg från dem ringde jag till Verran för att eventuellt gå förbi dem ockå, men de var inte där - lika bra det för jag höll på att svält ihjäl där jag gick. Det blev en riktigt lång prommis idag!

Jag har varit riktigt dålig på att låta Liam ligga på golvet själv så han har ju nästan aldrig haft chansen att vända på sig - men idag skedde det!!! Liam vände sig från rygg till mage på skötbordet!!!! Vilken duktig kille =)
Vad nöjd jag blev =) Och han ännu mer....

Idag när J lagade mat hade vi Liam i en barnstol brevid, jag skalade en morot som han fick ha och pyssla med och han var så himla nöjd, däremot inte Kira. Hon älskar ju morötter... Se bilderna

Här ser man ingenting misstänksamt, men Kira har en plan!

Hon är så sugen så hon försöker greppa moroten när Liam inte ser, men misslyckas eftersom han sprattlar med armarna hela tiden

Tillslut lyckas hon, men Liam är inte nöjd - OBS hon biter honom INTE!
Det var riktigt underhållande att se hur båda ville ha moroten =) Liam fick självklart en ny efteråt men då var den inte lika intressant. Så småning om lär han ju sitta och mata henne vid bordet och då är de säkert bästa vänner.

Vi var förresten med Kira till veterinären igår - och det är inte billigt vill jag lova.Jag undrar vad timpriset egentligen ligger på... Vi spenderade mer tid i väntrummet än inne hos vet och det gick på 1000 spänn, men inte var medicinen inräknad i det inte det gick på ytterligare 600 spänn. Så 1600 kronor fattigare, men förhoppningsvis en hund piggare. Nu käkar donnan penicillin i 20 dagar framöver.

Sov gott




3 kommentarer:

  1. Duktiga killen och vad han har blivit stor. Är så glad att jag hittade din blogg så man hinner med vad som händer med lillkillen och givetvis er =)
    Hoppas vi hinner ses till jul och att vi kan komma och hälsa på i ert hus ;)

    Kram Veronica!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Har du också en blogg! :) Nu måste du ju visa förändringarna i huset - med bilder! Även värmepumpen... ;)

    Så underbart söt Liam är! Det skulle vara otroligt roligt att träffa er, när kan ni? Skulle ni vilja komma hit eller känns det enklare att vi kommer till dig?

    Roligt att du hörde av dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Heej! jag såg i min mobil att jag aldrig hade sänt iväg svaret till dej i tisdags! Nåt måste kommit ivägen, kanske en bajsblöja =). Iallafall så stod det att det är lugnt och vi får ses till veckan istället. Ni kan ju höra av er när det passar. Ha så kul i Umeå och hälsa Sara!!

    SvaraRadera