måndag, november 9

Farsdag!

Grattis alla pappor! Idag har Janne blivit firad som pappa för första gången, vi har även firat min pappa (dock inte för första gången :))! Vi gjorde en älggryta till middag, åt tårta till efterrätt åsså fick de varsitt paket.

Denna helg har gått så otroligt fort. I fredags bjöd vi Peter och Carro och Anton och Verran på middag - självklart var även småttingarna Leo och Lo med. Vi drack vin och såg Idol - sådär mysigt som en fredag kan vara. Vi höll faktiskt på fram till kl 03 - mysigt värre :)
I lördags var det arbetsdag på Pitholm. Janne och Kjell satte upp den ena garageporten, pappa började med eldragningen i garaget, jag och mamma städade upp ordentligt inne i huset på nedervåningen (sopade ihop, sorterade verktyg och sånna saker som egentligen ska göras varje dag) och skötte Liam.
En riktigt bra dag. Vi hann även förbi på den norra delen av Pitholm för att se hur det gick för bygg gänget där. Det såg mycket bra ut och långt har de hunnit också - bra jobbat Stenvalls! På kvällen var vi helt knäckta, så vi stannade bara hemma och mös på familjen Åberg/Gancarz. Vi skulle ju även upp och jobba på huset idag.

Men idag fick det bli sovmorgon. Vi började jobba kring 12. Pappa och janne fortsatte med eldragningen, mamma skötte Liam och jag isolerade färdigt farstun, jag och mamma hann även rita upp köket på betongplattan -för att få en bättre känsla hur det kommer att se ut, kändes riktigt skönt att ha gjort det. Jag har till och med ändrat om lite. Tror att det kommer bli ett kök jag kommer trivas i =) Sedan åkte vi hit och gjorde farsdagsmiddagen.

Nu ikväll har jag och Janne sett "Änglar och demoner". En helt ok film, tycker att slutet var lite förutsägbart (har inte läst boken), men bra tidsfördriv en söndagkväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar