onsdag, november 11

Lite av varje....

Igår hann vi lite av varje...På dagen när Janne jobbade gick jag, Liam och Kira till min mormor för att hälsa på. Vi drack kaffe, fikade och surrade. Hon var så duktig så hon bakade egna skorpor. Vi passade även på att prova dopklänningen som mormor har hemma hos sig (den har vi alla barnbarn döpts i : Sara, Johan , Peter , Oskar och jag). Längst ner på klänningen har mormor broderat in våra namn och det datum vi döptes. Så det känns viktigt för mig att Liam ska ha samma klänning, men om jag säger som så....jag förstår att vi döptes betydligt tidigare än vad Liam kommer att göra....den är en aning liten! Men vi behöver ju inte stänga den hela vägen där bakom -eller det går ju då inte heller =). Den får duga!
Sen på väg hem så somnade Liam och då nämdes jag inte gå tillbaka till lägenheten för då skulle han säkert ha vaknat, så jag var ute och gick i tre timmar för att prinsen skulle få sova en ordentlig middag. Kira var säkert glad över det.

När Janne kom hem från jobbet åt vi och åkte sedan direkt till min moster och morbror för att kika på deras klinker. Vi stannade även på kaffe och fika...mmm va gott! Jag hade med mig en lite krya på dig present till Monica, men när vi var på väg från lägenheten så hade vi så mycket som vi skulle bära till bilen så jag råkade tappa presenten i golvet...jag trodde den skulle klara sig...men icket...den var i småbitar när Monica öppnade den...Jag ska komma med en hel nästa gång!

Efter vi varit på djupviken åkte vi vidare till Sjulnäs för att hälsa på hos Henke, Hanna och Aline. Vi passade på att kika på deras kök och spottarna i taket - hur många och hur nära man kan behöva sätta dem. Vi fick lite tips. Hanna har börjat lite smått med Alines rum, det kommer bli riktigt fint. Hanna har alltid en massa fixande på gång - sprudlar av energi! =)

Jag avslutar inlägget med att säga: Lycka till med operationen idag Henke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar