fredag, november 13

Agerat surkärring!

När vi kom hem från Lillmoran i onsdags så stod det en bil på våran parkering utanför lägenheten. Eller halva bilen stod på parkeringen och halva framför ingången till hyreshuset. Jag var redan då ganska irriterad över detta, men vi hittade en annan parkering, så det var bara att hålla tummarna och hoppas på inga böter. Jag skrev en lapp och satte på rutan: Du står på en förhyrd parkering - Respektera! Sen morgonen efter stod den kvar och då blev jag ännu mer irriterad efter som att vi vill ju kunna använda motorvärmaren, framförallt för Liams skull. Jag ringde i alla fall Rawi och berättade om detta, de lovade att bilen skulle vara borta så fort som möjligt. Men sen när klockan var 15.30 stod den fortfarande kvar så jag ringde igen och då sa de att de inte fick tag på kvinnan som ägde bilen. Men sen när jag var och handlade hade Rawi ringt upp hit och då hade mamma svarat och då sa de att det var en kvinna i Luleå som ägde bilen och att den hade varit stulen sedan i tisdags. Så det slutade med att polisen kom och hämtade den - tyvärr så gjorde de det under tiden jag var och handlade - så jag missade själva slutet på historien. Så med andra ord: det lönar sig att vara surkärring ibland =)

Mamma var här och åt middag med oss (pappa jobbade över), Peter och Fanny kom också över på lite käk. Senare på kvällen började jag att baka lite bröd. Så innan vi gick och la oss åt vi mjölk och nybakat bröd -riktigt gott om jag får säga det själv =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar